בניית מרכז מורשת הבנים

בניית מרכז מורשת הבנים

יד לבנים בונה מוזיאון ומרכז חינוך אינטראקטיבי המוקדש לחיילינו הנופלים, כדי להניע ולעורר את הילדים של היום להפוך למנהיגי המחר.

yad labanim hall

משפחות שכולות רוצות שיקיריהם יזכרו ויכבדו את קורבנותיהם במשך עשרות שנים קדימה. ביד לבנים עובדים על פרויקט אבן יסוד לבניית מרכז המנציח את הנופלים, תוך חינוך ומעורר השראה לדורות חדשים במסירותם ובערכים שלהם.

מרכז יד לבנים החדש ישמש אנדרטה לכל הנופלים ומוזיאון אינטראקטיבי, שיארח תוכניות נוער חינוכיות המניעות את הדור הבא לחפש שירות משמעותי בצה"ל. כך אנו מבטיחים שגיבורי העבר לא יישכחו, ושמסירותם מחזקת את מנהיגי המחר.

המרכז מוקדש למחקר, תיעוד, חינוך ותערוכות הקשורות לתולדות המלחמה בישראל. המרכז שואף לקרב את הנוער והמבוגרים אל תולדות מלחמות ישראל ואל מורשת ההקרבה והגבורה של הבנים.

מרכז מורשת הבנים מציע סוגים שונים של חללי תצוגה, חלקם מיועדים לחוויה אינטראקטיבית ייחודית של הנצחה. המרכז כולל מתקני מחקר, תיעוד והסברה, אודיטוריום לכנסים ואירועים, כיתות לימוד וחדר מועדון יד לבנים למפגש ובילוי חברתי.

הפרויקט נועד לשקם את גן ההנצחה כמקום המשלב בדידות, הרהור וזיכרון, כמו גם קהילה ולימוד. לסיכום, המרכז נועד למשוך אזרחים ומבקרים מקומיים על ידי יצירת מרחב פעיל לקרב את הקהל הרחב אל מורשת מלחמות המדינה, לאנשים שלקחו בהן חלק ולמי ששילמו בחייהם עבורם. הצלחתה והמשך הישרדותה של ארצנו.

אולם יד לבנים2

"עד לפני 20 שנה היו מבני יד לבנים אנדרטאות, והבנתי שאם לא נהפוך אותם למקומות תוססים מלאי חיים, אנשים יהססו לבקר בהם.

כיום ישנם עשרות מועדונים ברחבי הארץ בהם מתקיימים מאות פעילויות צהרונים, הופעות, אירועי תרבות, טיולים והצגות, וזה מעורר בי גאווה".

אלי בן-שם, יו"ר יד לבנים

באותו נושא

משפחות יקרות אתם ב ♥ שלנו

מאחלים לכם שנדע למצוא את השקט,האחדות והטוב שיש בכולנו כמידי חג גם הפעם החלטנו לפנק אתכם במתנה לבחירתכם באיסוף מרשת

פרויקט משפחה מחבקת

משפחות יקרות, בחודשים האחרונים הצטרפו למעגל השכול משפחות רבות אשר איבדו את היקר להם מכל. משפחות אלו צריכות מאיתנו את

יום עיון לסניפי יד לבנים

ב22/01/2024 התקיים יום עיון לסניפי יד לבנים בבית יד לבנים במודיעין מכבים-רעות כיבדו אותנו בנוכחותם ראש העירייה ויור השלטון המקומי,

נופלי מלחמת "חרבות ברזל"

  לאתר יזכור  לאתר יזכור לאתר של צה"ל: נופלי מלחמת "חרבות ברזל" לאתר של המשטרה : נופלי משטרת ישראל במלחמת