מסע ישראלי אישי

מסע ישראלי אישי

מסע ישראלי אישי , יוזמה משותפת של קק"ל, משרד הביטחון אגף משפחות הנצחה ומורשת וארגון יד לבנים. המסע יצא אל דרכו והשתתפו בו עד עתה כארבע מאות חברי ארגון יד לבנים, הורים, אחיות ואחים שכולים אשר שהו במסגרת שני מחזורים בטבריה. כל מחזור היה בן שתי לילות ושלושה ימים במהלכם השתתפו החברים במסע תרתי משמע. חלקו האחד של המסע היה בשבילי הארץ, במקומות בהם בא לידי ביטוי הנרטיב הישראלי: טיילנו וביקרנו במוזיאון "דונה גרציה " בטבריה, שוטטנו בסמטאות וברחובות טבריה העתיקה והחדשה יותר, שמענו הרצאות והשתתפנו בהדרכות מרתקות מאת מדריכי קק"ל. היינו באגמון החולה, עלינו לעגלות המסתור ונכנסנו יחד עם מדריכי קק"ל לעומק האגמון, צפינו במגוון בעלי החיים שמענו ולא שבענו , על ההיסטוריה של המקום, על כיבוש הביצות ועל פריחת הטבע ועוצמתו. היינו גם במרכז המבקרים המיוחד והעשיר , למדנו על אודות המקום ועל עצמנו בתוך כל המרחב המיוחד הזה, ארץ ישראל.

חלקו האחר של המסע היה סדנאות לימוד והעשרה אשר במסגרתן חולקנו לקבוצות קטנות ואינטימיות, היינו לא יותר מעשרים עד עשרים וחמישה משתתפים בכל סדנא, התארחנו בחדרי דיונים במלון הנפלא "קלאב הוטל טבריה" ובמהלכו של אירוח מצוין שמענו ממיטב המנחים ולקחנו חלק בסדנאות בניהולם המשותף של דוקטור גרניט ברקת אלמוג ואל"מ במיל. יאיר בן שלום מנהל היכל הזיכרון בהר הרצל.

ניסינו ליצור לעצמנו גיבוש זהות ישראלית, פיתוח והגברת אהבת הארץ ונופיה, תחושת שייכות למושג "ישראלי" תוך בירור ביננו לבין עצמנו על מרכיבי השכול הפרטי של כל אחת ואחד מאתנו, המפגש של הסיפור הפרטי שלנו עם הסיפור הגדול, הישראלי , של אזרחי המדינה, כולם , מכל קצות הארץ, כפי שהיינו באמת: באנו מצפון ומדרום, ממערב וממזרח, נפגשנו במסע ישראלי אישי , הכרנו, למדנו וחזרנו הביתה עם טעם של עוד. מסע ישראלי אישי, רק יצא לדרך, אנו מתכננים את המשך המסע בשנה הקרובה, 2023 ובעתיד , מידי שנה ולאורכה. אנו מודים לשותפים שלנו אשר בלעדיהם המסע הזה לא היה יוצא לדרך ובעזרתם , נמשיך ונהפוך אותו לאבן דרך בדרכנו, נשאף לשתף כל מי שרק ירצה .

תודה לקרן הקיימת לישראל, תודה למשרד הביטחון אגף משפחות, הנצחה ומורשת, תודה ליו"ר ארגון יד לבנים, תודה לכם, המשתתפים במסע, תודה לכם חברי ארגון יד לבנים שותפינו לדרך ולמסעות הבאים.

לצפיה בגלריה

באותו נושא

יום האישה 2024

  יש לך אותך🌺 מאות אמהות ואחיות שכולות מרחבי הארץ, השתתפו ביום רביעי (13.3), באירוע מרכזי ליום האשה שערך ארגון

נופלי מלחמת "חרבות ברזל"

  לאתר יזכור  לאתר יזכור לאתר של צה"ל: נופלי מלחמת "חרבות ברזל" לאתר של המשטרה : נופלי משטרת ישראל במלחמת

פרויקט משפחה מחבקת

משפחות יקרות, בחודשים האחרונים הצטרפו למעגל השכול משפחות רבות אשר איבדו את היקר להם מכל. משפחות אלו צריכות מאיתנו את